dilluns, 23 de juny del 2014

DESOLACIONS. CARIBOU ISLAND de David Vann

Si, ho he tornat a fer. He tornat a David Vann. A submergir-me a una nova escletxa del dolor. Per sort, aquest cop, anava previnguda i portava una bona dosi de "res del que llegeixes és real, forma part dels suburbis mentals d'un senyor que ha patit massa". Ara, ha de quedar clar que el senyor Vann és un mestre. Perquè pocs són capaços de fer tremolar les pàgines d'un llibre d'aquesta manera. Geni en utilitzar la natura i l'entorn com a reflex dels sentiments dels personatges i brutal i demolidor colpejant quant menys ho esperes. 

En aquest cas els protagonistes són un matrimoni en hores baixes que es proposen anar a viure en una cabanya en una petita i solitària illa al mig d'un llac d'Alaska. Així, ja tenim un escenari farcit d'immensitat i elements prou salvatges per imaginar-nos que res serà fàcil i tranquil. Més aviat parlem d'un llac d'aigües fosques i fredes, i d'uns personatges que s'hi emmirallen amb suma facilitat. 

No desgranaré més detalls de l'argument perquè en el fons no tenen importància. "Caribou Island" és un viatge al soterrani d'un amor malentès i, més enllà de les vicissituds dels personatges, és aquell aire dens i polsós dels espais tancat durant massa temps i on no toca mai el sol el que t'impregna i et remou. 

Així que, com tot bon llibre, el recomano, però amb precaució i seguint les advertències del prospecte que afirma que no és apte per qui espera un llibre amè i entretingut. 




"L'aigua ja no era de color turquesa. Avui tenia un color blau fosquíssim, d'una negror nítida, sense sediments glacials. La Irene no se sabia avenir que pogués canviar tant en un sol dia. Ara era un llac completament diferent. Una altra metàfora del jo: cada nova versió refutava totes les anteriors. Qui ella era avui no coincidia amb la de dues setmanes enrere, abans dels mals de cap, i qui era llavors no coincidia amb la de feia uns mesos, quan encara no s'havia jubilat i es passava el dia a l'escola amb els nens. I qui era aleshores no coincidia amb la que era quan els seus fills vivien a casa, abans que s'esfumessin de la seva rutina diària, i qui era aleshores no coincidia tampoc amb qui era quan ella i en Gary s'havien traslladat a viure allà, plens d'esperança, ni just abans, quan vivia sola i tenia estudis i feina, per fi lliure, un moment esplendorós en què tot era possible. I qui era aleshores no coincidia amb l'ésser rebutjat que havia estat durant tants anys, quan l'allotjaven en espais minúsculs d'habitacions sobreres o de les golfes, o fins i tot, un cop, en un soterrani, i qui era aleshores -ningú, en realitat una mena de fantasma- no era qui havia estat aquell dia que havia tornat a casa convençuda que tenia mare."

1 comentari:

  1. Efter att ha varit i relació med honom i NIO Ar, han guineu gjorde mig med, jag gjorde Allt för att fá honom tillbaka, homes allt förgäves var, jag ville ha honom tillbaka så mycket På grund av donin kärlek jag farà för honom, mal jag honom med allt gjorde jag lovar, els homes han vägrade. Problema manyopla förklarade Jag fins någon På nätet och hon föreslog att jag hellre ska Kontakta en lletrejar llançador som Kunde hjälpa mig att kasta en trollformel för att fá honom tillbaka, homes jag är donin som typen aldrig Trott På encanteri, hade jag Inget AN val Annat att det prova, jag postade encanteri llançador través pecat personliga dr.oduduwaspellcaster@gmail.com correu postadress, och Han per berättade mig var problema inga det att allt kommer att bli sostenidor folren två dagar, att manyopla ex kommer tillbaka fins två Innan mig dagar, kastade han överraskande och förtrollningen i donin dagen andra, det var runt 04:00. Min FORE Detta kallade mig, jag blev så förvånad, jag svarade På samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som Hände, att han ville att jag skulle Komma tillbaka fins honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så n'alegro Gick och fins honom, det var så vaig veure började lleva tillsammans lyckligt igen. Dess Sedan att Loftet gjort jag farà att som alla jag vet farà en relació problema, vara skulle jag fins för hjälp Sadan persona Genom att hänvisa honom eller Henne fins donin verkliga enda och MakTiga llançador d'encanteris, DR Oduduwa som hjälpt mig med manyopla problema och vem är Annorlunda AN enllà de Falska sådana där ute och det är gratis, gör han inte betalt för pengarna, kan du bara uppskattning visa När det slutliga av resultatet förtrollningen. Vem som kan Helst behöva hjälp av Passet hjul, hans kostnadsfritt är Arbete, är hans personliga e-post (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com} du kan Maila honom om du behöver hans Hjälp i din relació något eller som s'han trollformler för Olika ändamål liknande (1) om du vill att Ditt ex tillbaka. (2) om du alltid har mardrömmar. (3) du vill främjas På Ditt Kontor. (4) du vill ha kvinnor / MAN att springa efter excavació. (5) om du vill ha ett graner. (6) du vill vara rik. (7) du vill knyta din fer / maka att bli DIN per Evigt. (8) OM du vill ha ekonomiskt stød. (9) Vard Herbal (10) OM du kan Kunna tillfredsställa din fru Kon önskan På grund av Lag erraction. (11) OM din menstruació vägrar att Komma ut donin dagen det antar Over eller Floden. (12) om Ditt arbete vägrar att Betala Ditt På popular grund av cavar ?. (13) Llosa ett markfrågan och fá tillbaka det. (14) har din familj Denny excavació om din Ratt? (15) Lat lyder popular ord mina manyopla gör och som. (16) har du a lag spermier räknas? (17) Malament Llosa Kontakta honom med pecat e-postadress: dr.oduduwaspellcaster@gmail.com

    ResponElimina